Pengalaman Bersalin Seorang Diri Dalam Bilik Bersalin

Ini pengalaman peribadi penulis. Lama rasanya tak menulis kat blog kesayangan ni.


Bilik Bersalin Tidak Seperti Dibayangkan Ibu Kena Bersedia 5 Perkara Ini

Proses episiotomi terlalu lama.

Pengalaman bersalin seorang diri dalam bilik bersalin. Pengalaman pertama yang sukar dilupakan. Menurut Noor Ayuni Awang 22 beliau selamat melahirkan bayi perempuan secara normal di Hospital Sultanah Nur Zahirah Kuala Terengganu pada jam 128 petang. Ok sekarang kita sembang asal kos bersalin pula.

Pengalaman 9 tahun yang lalu ketika berjuang melahirkan kaklong kami. Cik puteh percaya warna-warni tersebut sedikit sebanyak telah mempengaruhi pembawaan diri anak sulung cik puteh. BW tak bertegur sapa pun dengan katil sebelah just merengkot kesakitan.

Tapi rasa sakit yang teramat sangat masih ada la. Yang bestnya nasib baik ada kawan. Entry kali ini saya nak berkongsi pengalaman bersalin kali pertama.

Semua orang tahu yang biasanya bersalin di hospital swasta memerlukan belanja yang tinggi. Para ibu terpaksa berdepan cabaran menguruskan segalanya seorang diri kerana perlu akur kepada beberapa syarat iaitu tiada peneman dalam bilik. Tapi harini saya nak share tentang pengalaman bersalin saya kat.

Pengalaman Bersalin Normal Anak Pertama. Tapi bab ni saya awal2 lagi dah redha dan positive. Sepanjang tempoh menunggu itu saya hanya setakat dapat buat video call dan jumpa lima minit sebelum pembedahan.

Satu lagi yang sedih bersalin kali ni husband tak dapat nak teman sebab kena jaga Fayyadh. Berbekalkan surat referral daripada klinik buat check up setiap bulan dengan beg bersalin campur hati berdebar-debar pergi check in dekat Dewan. Mari kita sama-sama baca dan ambil tahu.

Dan dengan kehadirannya lah saya dan suami belajar menjadi mama dan ayah dengan dia juga kami mendapat pengalaman yang tak. Pengalaman Pertama Izinkan saya menceritakan pengalaman bersalin. Ternyata ia bukan trauma.

Pengalaman Bersalin Anak Ke-3 22032019 - Saya selamat melahirkan seorang bayi lelaki seberat 27kg jam 152 pagi. Hello readersjangan terkejut dengan tajuk entrymemang aku nak cerita pengalaman bersalin diri sendiri bukan orang lainentry nikah memang takde sebab i iz sedih gambar sanding dengan nikah OP bagi hilangso tak nak ingatmenyakitkan hati. Katanya proses bersalin pesakit berlaku di luar jangkaan iaitu lebih awal daripada waktu jangkaan bersalin iaitu awal 6 jam.

Sabar je menanti until 645petang salah seorang doktor lelaki inform labour room penuh. Pengalaman Bersalin Anak Pertama. Baby girl yang keluar even ramai yang meramalkan ianya baby boy.

Berkongsi pengalaman dalam bilik bersalin penulis sendiri menggigil dan mengalami peningkatan suhu badan demam sedikit akibat tidak dapat menahan sejuk. Husband akan teman aku dalam bilik dia tidur di bawah beralaskan tilam. Dalam pukul 500 petang macam tu panggil nurse nak tukar bilik yang ada empat orang.

Hmm bersapau lah dalam wad. Alhamdulillah Khasif Aleesya selamat dilahirkan di Hospital Umra Shah Alam pada 3 Nov 2012 tepat jam 443 petangawal 2 minggu dari tarikh jangkaan doktorsemuanya belaku tanpa. Seorang bayi perempuan berat 275 kg.

Sudah la menanggung sakit sepanjang mengandung beranak lepas tu berpantang makan pulak tak sedap tak macam orang lain. Tapi belum lagi ada tanda nak bersalin. Memang sedih sangat sebab tak dapat nak teman isteri sakit seorang diri dalam bilik bersalin.

Pengalaman Bersalin Anak Pertama Hospital Serdang 2017 Untuk pengetahuan rakan-rakan blog aku dah selamat bersalin pada hari selasa yang lalu iaitu pada 11 April 2017 jam 1057 mlm. Jadi mintalah selimut jika anda berasa kesejukan nanti. So saya kena berjuang sorang2 dalam labor room tu.

Pukul 951 malam doctor lain pula datang inform labour room masih penuh jadi kena pantau sendiri gerakan baby and if sakit sampai nak meneran tu sila inform nurse masani juga dok baca surah maryam. Berat baby 27kg sahaja. Bukan dua puluh kali.

Pengalaman bersalin dan bersalin secara induce. Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Readers. Kita aje duk dalam wad.

Kronologi kelahiran Irfn bermula pada tarikh 23 June 2010 masa tu sudah lewat seminggu daripada tarikh EDD sebenar dan sudah masanya serah diri kat hospital. Cara Bersalin Paling Mudah Dan Seronok. Hahahah pic bawah ni tudung edit ya tu yg pelik sikit.

Demi keselamatan isteri dan anak kami bersetuju pembedahan dilakukan. Merujuk kepada gambar yang tular di Facebook FB bertarikh pada 31 Julai lalu wanita hamil berkenaan didapati hadir ke bilik saringan HSI pada 23 Julai jam 533 pagi kerana mempunyai tanda awal hendak bersalin. Aku ada cerita yang ingin dikongsikan bersama kalian semua mengenai pengalaman aku.

Keadaan Di Bilik Bersalin Yang Sejuk. Apa sebenarnya yang berlaku di dalam dewan bersalin dan apakah peranan suami ketika itu. Hanya Rm1999 sahaja untuk pakej bersalin secara normal cuma berkongsi bilik sehingga 3-4 katil.

Kisah pengalaman apa yang berlaku di dalam bilik bersalin dari hati seorang suami ini dikongsikan oleh seorang bapa yang bernama Akhtar Syamir melalui akaun Facebooknya. Sakit perut datang. Anak ke-3 ni segala-galanya ternanti-nanti.

Dengan izin Allah saya telah selamat lahirkan seorang puteri pada 18 september 2014 jam 0441 pagi di hospital Ipoh. Seperti yang saya janjikan entry kali ni saya nak share cerita pengalaman bersalin yang dah 2 minggu bertangguh. Maka sementara tu check ctg baby di bilik rawatan.

Saya mula masuk wad pada 5 Ogos 2017 sebab air ketuban pecah pada pagi itu. 3 pengalaman bersalin yang dihadapi ibu. Berbalik kepada tajuk di atas heh skema pulak entry kali ni pengalaman bersalin anak sulung cik puteh penuh warna warni.

Orang lain dah keluar masuk. Bilik bersalin biasanya amat sejuk untuk mengelakkan kontaminasi. Pengalaman Bersalin Part 1.

Tapi bila aku tengok pakej bersalin yang ada di Hospital UMRA serius mampu milik. Baru dua kali melalui pengalaman bersalin. Mula-mula ingatkan dia lahir 21032019 tapi tetap juga dia nak keluar 22032019.

Selagi diorang ada dekat dengan saya walaupun dekat luar bilik In sha Allah saya kuat. Post yang terakhir aku tulis pada bulan Ogosdah 4 bulan lebihbukan xnak tulistapi keadaan internet yang xbrapa bagus dan keadaan kesihatan yang tidak mengizinkanaku mengandung anak ke-3 pada masa tu. Bila dah masuk bilik yang ada empat orang barulah hilang rasa takut.

Mana tidaknya kalau kakak dan abang dia dah keluar 37 - 38 minggu. Untuk baca dan belajar lebih banyak pengalaman bersalin tahun 2014 juga pengalaman bersalin di hospital kerajaan boleh ke sini. Perhati je ibu2 yang dah bersalin.

FacebookTwitterGoogle Kebiasaan kalau korang google pengalaman melahirkan anak memang rata-rata cerita pengalaman dari si ibu kannn kali ni biar aku pulak nak cerita pengalaman bersalin dari pengalaman seorang ayah walaupun bukan aku yang menanggung sakitnya tuh hehehe Walaupun ni pengalaman kedua aku terima cahaya mata tapi kecuakkan aku tu sebenarnya lebih. Masuk dalam LR dalam pukul 330 petang. Cik puteh rasa cik puteh terlalu tabah dan kena kuat ketika mengandungkan anak pertama dulumana taknya suami cik puteh perlu menghadiri.

Pada malam tu aku tak tau kenapa aku tiba-tiba rasa sedih hiba rasa tak diperlukan rasa diri dipergunakan. Assalamualaikum pada tarikh 30 April 2015 bersamaan 11 Rejab 1436H aku selamat melahirkan cahayamata pertama aku di Hospital Islam Az Zahrah Bandar Baru Bangi.


Pengalaman Bersalin Normal


LihatTutupKomentar