Cara Nak Bilik Sama Masa Matrik

Malam tu kami berlapan buat keputusan untuk lepak dekat bilik sebelah sebab da takut duduk bilik aku. Buang segala barang atau sampah yang memberi bau busuk di dalam bilik.


Dah 2 Bulan Terkurung Ingatkan Memang Tak Boleh Balik Mesej Di Telefon Bikin Riuh Lagu Balik Kampung Bergema Di Kolej Matrikulasi Terus Forward Kepada Ibu Bapa Viral Mstar

So kalau korang study betul2 untuk quiz ni in sya Allah senang nak dapat A untuk final exam nanti.

Cara nak bilik sama masa matrik. Tapi x yh risau laa nnt sampai sana mesti dpt tau jugk bilik dapat kt mana. Biologi pada aku susah nak dapat A. Kalau bab yg awak confuse nak matriks or diploma tu itu akak tak boleh nak buat keputusan on ur behalf.

Cara pakaian perempuan boleh baju berkolar ke atau wajib juga pakai baju kurung. Tapi bila dah dapat matriks di Selangor kebetulan saya pun orang Selangor saya ingat nak buat buku tu terus dihantar ke matriks sebab saya nak secepat yang mungkin. Akak dulu kat matrik tak ada laptop so kalau nak surf internet atau buat assignment yang memerlukan komputer akak akan guna komputer di bilik komputer tu.

Hai depends on matrik yang awak masuk macam matrik melaka wajib pakai baju kurung and yang dia nak baju kurung berpesak. Sebelum masuk dalam bilik. Bagi akak kalau english teruk tuh boleh improve.

Kelebihan kat Matrik ni Ni yang lecturer bagitau la gred tak constant. Bila masuk matrik ni best sebab akak dapat masuk kelab golf. Batch tahun lepas rasanya mcmt tu jugk.

Dh smpai matrik nnt time dftr bru tau. Aku tau kemampuan aku macam mana. Waktu lain lantak kau laaah nak nak ke mana.

Lepas dah terjawab semua kami balik ke bilik masa tu dah nak maghrib. Jadi matrik is my choice. Dapatkan sijil matrik tau hak kita tuu huhu.

Masa semester 1rasa agak janggal jugak la sebab tak biasa lagi kansebab classmate pun baru kanAmar ingat lagi amar kena denda kat kelas sebab tak siapkan tutorialAmar pun tak tahu sangat pasal tutorial masa tuSo lepas korang habis je belajar sesuatu pelajaran kat kuliahkorang kena terus buat tuto kat bilik okTapi lecturer denda pun awal-awal je sebab nak pelajar tahu kanLama-lama. Thats why kalau nak comparekan result Student matrik lagi senang score pointer tinggi compare tu. Masa pembelajaran matrik adalah tidak sama dengan sekolah.

Sementara itu aktiviti kokurikulum dekat matrik tak sama seperti di sekolah. Masa aku dapat bilik nie ya Allah memang rasa macam tak nak duduk situ. Tak sanggop nak struggle lebih2 dalam masa 10 bulan.

Hati awak lebih kepada diploma atau matrik. Mostly orang akan kata matrik susah pastu kalau pointer rendah kena tendang and whatever jelah. Ikut minat korang laa nak masuk yang mana.

Sebab dekat matrik ni every chapter akan ada kuiz lepas dah habis belajar satu chapter tu. Wslm masa batch akk dulu bilik dpt tau masa kt sana. Memang aku nak tukar kalau dapat modul 1.

Tak susah pun nak mohon. Sistem sama macam SPM and PMR dulu. Sampai di bilik masing2 senyap dan buat tak tahu ja.

Katil tilam almari dan meja belajar juga baru. So kalau saya ada kena buat assignment atau slide power point ke saya guna komputer situ. Kiranya inilah persatuan yang membantu menyuarakan suara pelajar gituCheewaaah.

Kalau tidur sensorang agaknya mungkin kot kena kacau. Kat situ ada laa dalam 5-10 komputer with internet. Tapi masa akak matrik assignment yang memerlukan kita taip sikit je.

Jadi tak payah belajar Fizik. Saya nak tumpang tanya dekat sini. Kalau nak tahu boleh pakai ke tak cuba try bukak web kolej matrik yang adik dapat.

Semua tu tak betul okey. Sila muntah monggek aku tengah bangga diri ni. Harap miss reply saya ye.

Sejujurnya matrik ni susah sb masa jekita kena padai uruskan masasb kat sini belajar mmg lajutp lumrahlahkan belajar 1 tahun utk lompat degreex akan kita expect yg dlm tempoh setahun tu kita boleh enjoy2melancog sane sinishopping sane sinimmg x logiklah kanakak nasihatkan adik focus masa atrik niwalau sepahot mana pun apa yg. Bukan sahaja pensyarah matrik apabila dipanggil pensyarah menjadi angkuh pengalaman saya di sekolah pun sama dimana apabila cikgu mendapat master kenaikan DG mereka menjadi angkuh. Sbab bukan tmpt biasa kita tidur.

Tapi kadang2 mula2 tu memang susahlah nak tidurkan. Ni salah satu cara aku nak revise and memorise apa2 yg aku study previous lecture. Hi Miss Xyz saya nak tanya berapa soalan.

Macam ni saya ada melanggan buku pada setiap bulan dan kena ambik sendiri dekat Kinokuniya selalunya. Mase sem 1 dulu pukul 330 -. Tapi saya tak risau pun sebab kat matrik specifically di blok Vega ada satu bilik ni macam bilik komputer la.

Hujung minggu akan ade hari outing. Tutorial di matriks ni amatlah pentingpenting2 sangattutorial ni tak sama dengan latihan2 yg kita buat dulu tyme form 5Selalunya soalan2 yg keluar adalah soalan dari tutorialcuma diolah sedikit agar nampak ganas dan mencabar. Kalau nak selamat pakai je baju kurung.

Sebab sebelum nak ajar tu mesti lah kita baca balik kan untuk betul2 faham sbb nanti nak ajar kawan2. Sama macam sekolah juga join lah persatuankelab. Matrik ada modul 3.

Sebelum korang tanya baik ioulss bagitau cara macam mana nak dapatkan sijil matrik. Jadijangan lupa buat tutorial. Then kalau korang tak nak ikut KAKOM nie pun tak pe.

Pilih mana satu yg awak betul2 nak. YANG PALING PENTING PENTING PENTING. Tecer pun akan ajar cara nak cakap semua so dont worry.

Jadi alternatif lain ialah dengan. Waktu kelas 8-430 KMKu je habis 430. Matrik bukan susah ka.

Yang paling popular skali ialah JPP Jabatan Perwakilan Pelajar. Selain golf ada memanah bola jaring bola baling hoki dan ragbi. Pastikan baca ayat kursi dulu.

Sijil matrik tak kira mana-mana batch boleh dapatkan walaupun dah 10 tahun dah habis matrik. Yelah aku expect bilik dia cantik. Sebab dekat UPSI dulu kolej kediaman dia cantik dan baru.

Ni aku nak kasi tips and tutorial lah untuk mereka yang taktau cemana nak manage baju-baju yang banyak dalam loker kecik and mereka yang kadang-kadang pelik cemana aku boleh sumbat baju belambak dalam lokeralmari aku sedangkan loker aku tu besaq kelemboi ja. Masa dah sampai ditempat ujian kat mana kita boleh letak bagdompettelefon mereka sediakn locker utk kita ke. Jadi regardless of your english awak pilihlah course yg awak betul2 suka dan betul2 minat.

Kalau macam matrik johor pula kawan akak cakap pakai baju kemeja pun boleh pegi kuliah. Kalau nak dapat B senang je. Jika kita masuk ke matrik kerana nak cuti sama dengan sekolah itu adalah salah.

Kalau asasi sains kena belajar fizik. Tapi kekadang kena cepat la cop komputer sebab ramai kan nak guna jugak. Jadi dapat laa merasa pegang kayu golf hahahahaa.

Sebelum nak tidur pun sama. Sangat membantu cayeee cakap akak. So pendrive nak tak nak korang kena cuba la bawa.

Matrik lain pukul 5. Boleh tetapkan masa pukul berapa anda perlu sudahkan setiap kerja membersih dan mengemas. Akk tk ingt utk batch tahun lepas cemana.

Tapi kadang-kadang kelas 330-430 ade jee cikgu rasa malas laa nak mengajar dia bagi balik awal. Jadinya aku berharap bilik di Kolej Serumpun UPM nie begitu juga. Dekat matriks ada program PAL leader Peer Assisted Learning.

Tapi keluar kolej hari minggu ja la boleh. Bersih atau kemaskan cadar katil jika perlu salinlah cadar yang lama dan berbau. Kat Matrik ada banyak.

Kadang kita tak ada masa nak buat tutorial ni. Tapi tak bermakna aku minat Fizik. Siyesmasa hari yang kita nak speaking tu kita akan dikuarantin dalam satu bilikdengan bilik ber air-cond nye lagi la cuakrase nak memerutrasa nak lepak dalam tandassume perasaan tu ada.

Asingkan baju bajupakaian yang nak dibasuh atau yang nak dilipat atau digantung di dalam. Kalau soalan susah and ramai tak score gred boleh turun. Ada banyak lagi cara lain nak dapatkan markah koko.


Bersedia Physically Mentally Persediaan Ke Alam Kolej Matrikulasi Universiti Sayidahnapisahdotcom


LihatTutupKomentar