Pilih Bilik Di Matrikulasi

Ingat pilih la jurusan yang bersesuaian dengan kerjaya cita-cita anda. Aku berkawan dengan Muni dan Sara kalau 2 orang ni terbaca dan ingin tambah dari perspektif diasilakan.


It S All About Tutul Pemandangan Sekitar Di Kolej Matrikulasi Selangor Kms

Kalau pilih asasi di UNIMAS.

Pilih bilik di matrikulasi. Sesungguhnya pengalaman dan kehidupan di matrikulasi adalah satu perkara yang tak dapat Arissa lupakan. Tetapi sekarang memang semuanya termasuk APIDS duduk di kampus utama UM. Setiap bilik di label A B C dan D.

So abes SPM memang blur taktau nak masuk matrik ke asasi. Nanti sampai di matrikulasi masing-masing boleh mengubah jurusan anda sama ada memilih Modul 1 2 atau 3. Buat lagi benda alah ni.

Susunan perabut dalam bilik memuaskan aku. Melalui pengalaman seorang pensyarah Matrikulasi beliau memilih untuk berpindah ke sekolah kerana masa. Kat situ ada laa dalam 5-10 komputer with internet.

Betul tindakan tuan. Di sini saya ingin mengucapkan tahniah buat adik-adik UPSR tahun 2015 kerana berjaya meningkatkan peratusan kelulusan sebanyak 076 peratus berbanding tahun lalu. The best part lagi adalah korang boleh pilih bilik apa korang nak dengan siapa korang nak duduk.

Lamanyaaa tak post. Aku ditempatkan di tingkat 2 blok A. Terima kasih kepada penganjur telah memberi ruang kepada program matrikulasi untuk memperkenalkan matrikulasi yang telah pun kenal tak kenal maka tak cinta dada cinta itu datanglah ke sini Okey tuan-tuan dan puan-puan sekalian tadi tuan-tuan puan-puan di bawah aa pelancong ke kolej Kedah oleh moderator kita iaitu ke kolej Kedah.

Namaku WanCerita ni kisah benar berlaku pada aku tahun 2007 di sebuah kolej matrikulasi. Dalam matriks ada pelajar matriks sahaja. Aku lepasan SPM batch 2009.

Soadik akan pakai baju tu sepanjang minggu orientasiklu yg lain2sebenarnya akak ade tuls 4 entry ttg kehidupan di matrikulasitpblog ni ade problem n x dpt paparkan recent postjdadik tekan home dkt bawah page ni n adik cari post. Jadi tak adalah padat sangat kan. 1Mungkin selepas tamat belajar awak boleh terus atau senang untuk dapat kos di UNIMAS.

So1142019 Thursday was officially my last paper i became the alumni of KMPh for 20182019 session. Cerita Lee ini berdasarkan pengalaman kawan Lee yang berada di Kolej Matrikulasi PahangKMPh dan dari pembacaan blog-blog yang Lee pernah bacaMalah Lee tiada niat untuk merendah-rendahkan mana-mana pihak cuma nak beri penjelasan untuk korang di luar sana yang dilemma nak pilih mana satu. Kolej Matrikulasi Selangor Part 1 By Miza November 09 2014.

Mesti akan ada yang tercari cari terpikir pikir nak sambung belajar mana. HARI PERTAMA DI MATRIKULASI ORIENTASI DAN KISAH HOMESICK Masa tu pakai kereta Nissan Sunny warna merah penuh lah kereta. Daftar je semua keluarga aku masuk bilik.

Okay for example ride basikal sebab kat sini diaorang sediakan basikal dari jam 5 pm-630pm setiap hari. May 15 2017 by EditorFs. Jumaat petang sampai Ahad before 7 pm.

Meh aku tolong serabutkan kepala korang. Arissa tak biasa tidur bilik orang lain mahupun belajar secara berkumpulan. Dekat je dengan bilik so tak perlu pergi surau matrik.

Biar la aku rahsiakan kolej ni kat mana. Sebab program matrikulasi ni pra-universiti. Selalunya event kmm pun dibuat di surau so surau ni kiranya tempat terpenting di matrik.

Blok A1 hingga C1 adalah Blok perempuan di mana C1 dahulunya blok lelaki. Yeahhhh I know how you feel bro. Lepas tu kalau nak guna toilet kena beratur atau main cop2.

Entry kali ni aku tujukan khas untuk adik-adik yang baru abes SPM. Disebabkan Arissa anak tunggal Arissa tak biasa berkongsi bilik mahupun barang dengan orang lain. Masa akak di matrikulasi dulu dapat roommates yang ambil modul 1 dan modul 3 So dapatlah tengok macam mana mereka study yang ambil modul 1 macam mana struggle study yang modul 3 pun sama belajar macam mana.

Cara Belajar Di Matrikulasiasasi. Satgi kalau result keluar mesti korang dilema nak pilih matrikulasi ke asasi. Tapi saya tak risau pun sebab kat matrik specifically di blok Vega ada satu bilik ni macam bilik komputer la.

So kalau saya ada kena buat assignment atau slide power point ke saya guna komputer situ. Kalau kat KMJ biasa2 je tempatnya. The price staff close to destination place.

Kalo ade bilik kosong bleh k nak tukar. Sebab aku pun pernah rasa. Hi dan selamat datang buat pembaca blog yang tak seberapa ni.

Dari sem 1 hingga sem akhir i memang suka bilik D haha tak tahu kenapa tapi i suka sebab dia paling hujung. By Aaronn - December 01 2015. Taktau lah kalau ada pekan di kawasan yang berdekatan.

Masa di matrikulasi sehingga jam 6 ptg. Staff is polite and really trust the customer where i dont need to give the key to the management directly when check out. Matrikulasi- Oleh kerana matrikulasi ini ada di hampir seluruh negaratak semua negeri ada kolej matrikulasi jadimemang banyak pilihan yang korang boleh pilih tetapi biasanya pihak KPM akan beri tempat yang hampir dengan tempat tinggal korang.

Bilik-bilik di motel ini mempunyai meja. Kenyataan ni saya kurang pasti ya. Tapi kepupusan spesies tersebut memaksa golongan wanita mendiami Blok tersebut.

It also good place for the money and affordable. Bilik pom xleh pilih ke. Lebih banyak masa dengan keluarga.

Boleh rasa pengalaman berada di universiti dan dapat biasakan diri dengan keadaan ni. Okay saya pelajar Kolej Matrikulasi Johor sesi 20152016. If nak berjemaah boleh berjemaah di surau kolej.

Satu bilik range 4 hingga 6 orang walaupun muat untuk 8 orang. KMPk jauh dari bandar. Kehidupan di kolej matrikulasi johor Assalamualaikum guys.

Before i start tahniah korang sebab dapat sambung dekat Kolej Matrikulasi Pahang KMPh hehe i swear KMPh was one of the best matrics among all matrics In this post i will tell u guys about my experience for about 10 months kat sini and a little. Saya pon mula-mula mcam korang dok google baca ini dan itu tentang KMJ kolej matrikulasi johorSaya ni pelajar PST program satu tahun dan amik modul 2 sains. Ingat semua itu hanyalah permulaan.

Pensyarah Matrikulasi ramai sebenarnya mahu bertukar menjadi guru sekolah. Time saya masuk matrik saya tak ada laptop pun sebab tak mampu nak beli. Macam penghuni KMJ lagi sikit berbanding KMPk.

Dalam bilik tu akak seorang sahaja yang ambil modul 2. Mesti pilih jurusan yang diminati kan. Di sini Arissa mula belajar berjauhan dari ahli keluarga.

Cerita sikit ttg modul. Non-muslim pun wajib join event di surau sekiranya ada seperti taklimat perasmianminggu ulangkaji and so on. Jadi dia memilih untuk berpindah ke sekolah menengah.

And yes Blok C1 dekat dengan Blok C2 dan C3 di mana anda perlu menjaga aurat anda sebaik-baiknya kalau tak nak kena teropong. Memandangkan sekarang ni musim orang nak masuk u lah matrik lah asasi lah so sis rase sis nak share somethinglah pasal kehidupan kat matrik bagi sesiapa yang nak masuk matrik tukan. Sama macam tingkatan 4 dulu.

SURAU KOLEJ Okey setiap kolej ada surau. Yang ikut time tu abah mak pak njang Shamina nenek aku aku. Modul 3 pula tiada subjek fizik diganti dengan sains komputer.

Mula-mula dapat tawaran modul 1 tapi saya tukar sebab tak minat nak belajar biologi. Nak dijadikan citer disebabkan result aku gilang gemilang astaghfirullahalazim tak baik riak XD aku. Actually kat matrik ni macam-macam korang boleh buat memang takkan bosan walaupun tak sempat tengok TVSetiap blok asrama di KMM ada TV di bilik khas yg dipanggil bilik TV astro je takde.

Pak Njang aku driver time tu ayah aku tak kompeten sebab mesti sesak hari pendaftaran. Sesiapa yang baca blog Lee buat kali pertama. Okay sementara tengah cuti semester so better I write this post for the next generation nanti nak masuk mana ahaks.


Bilik Di Kolej Serumpun Upm Jejakakaula


LihatTutupKomentar